Zdravíčko, začínám objevovat nový problém při tisku ABS. Tisknu ho na 250°C a podložku mám na 100 - 120°C. Když dojede tiskárna k nějakému 3mm v ose Z, tak se mi výtisk na skle zvedne a je po tisku. Neměl by jste někdo nějakou radu, jak tam to ABS "udržet"? Zvedlo se mi to i při Raftu. jinak to byl středně velký tištěný objekt. Sklo mám jiné, pískové, abych nemusel používat aceton pro PLA, sklo je výborné, pro ABS jsem ale sklo natřel acetonem s ABS, přichytilo se, ale jak jsem psal, tak se na jedné straně zvedl a bylo to zničený. Děkuji
Nicmene na HB 112C , 245 / 230 ABS-T Mladec me stale zvedaji rohy. Pouzivam zrcadlo a lepidlo, drzi to fakt hodne ale stejne se ty rohy zvednou kdyz je cca asi v 3-4 mm uz vyska steny. Usi drzi ale rohy se zvednou a vezmou cast usi, Brim na 6mm. Tisknu 1.75 / 0.4mm vyska 0.2mm jak prvni tak druha.
ABS tisknu už několik let. Dříve jsem tisknul z ABS nadrozměrné objekty na hliníkovou podložku teplota 115 , která byla dost poškrábaná hrubším smirkem před každým tiskem (poškrábání především zvětšuje styčnou plochu i o násobek - tiskárna uzavřená). Dnes už tisknu jen menší objekty na kapton (zase je dobré jej jemně poškrábat asi 350 drsnost smirku - tiskárna bez kapotáže). Případně pak ještě je možné použít kancelářské lepidlo: https://www.google.cz/search?q=easy+sti ... d=0CEAQsAQ
Ano, tu přednášku dávám k dobru vždy, když je to k tématu. Já tam vystavoval hned pod pódiem. Vlastně jsem chtěl jen prezentovat, že i něco takového se dělá v ČR ve 3D. Taky jsem tam měl svou DLP tiskárnu (ze dřeva). Na výstavu na PVA letňany se půjdu podívat, ale vystavovat nebudu.
Jj, byl jsem tam take a Vasi fotopolymerku videl Mam uz prez rok DLP projektor a asi vse potrebne v krabici, ale neni cas si hrat Az dospeje cas, zalozim nove tema a budu rad, kdyz se diskuze zucastnite Ale o tom kdyztak v jinem vlakne, at tu neSPAMuju
Obecne bych uvital info nebot jsem to nenasel jak to s tim ofukem je, libi se me toto viewtopic.php?f=9&t=275&start=15 ale info jestli to lze aplikovat jsem neobdrzel tak cekam
1. ta podkladní vrstva pod tiskem je GAP ( tedy podkladní mřížka na kterou pak stavíš výtisk ) ,Proč to používáš ? nezvládáš srovnat stolek či to tam máš jen kvůli doštelování přesné výšky výtisku z obrácené strany . Běžně se tiskne přímo na stůl bez podpůrné mřížky .
2. s největší pravděpodobností je problém v kolísání teploty na stolku : A. vlivem špatného topení stolku - může mít slabá místa ,kde topí výrazně méně a zrcadlo to nestačí dorovnávat ( doporučuji podložit ještě Alobal ) B. větráček kterým ofukuješ hotend ti může srážet vzduch dolů ke stolku ( dej k trysce navlhčenou ruku a zjisti zda ti tam fouká a když ANO najdi způsob jak tomu zabránit - nakloněním větráčku či částečným opásáním , větráček tam být musí ,takže dát pryč na to nemysli ) C. pokus se zabránit průvanu kolem výtisku a pod stolkem ( postav si ohrádku 4 stěny plus dno minimálně 40 cm vysoké stěny a dno není třeba zas tak utěsňovat ,ale když to uděláš nic se nestane ) D. netuším kde máš umístěný průmyslový zdroj - větráček ti někam určitě fouká a nechladíš ještě větráčkem Ramps s Arduinem či jinou elektroniku ,kde by opět mohl foukat vánek vzduchu kam nechceš .
Vysvětlím proč hledám proudění vzduchu - na fotce je vidět ,že se ti to zvedá jen z jedné strany
0
Konstrukce Prusa i2 ,Rebel 2 ,PEEK hotend 3mm i 1,75mm vlastní výroba ,Marlin , Ramps 1.4 ,motory Microcon SX17 -0905 ,KISSlicer64